Customer Service
Print E-mail

Claims report

In all the different cases where our office in his capacity, shall be obliged to indemnify for the losses caused by using a motor vehicle, the loss may be reported to any of the insurance companies providing motor insurance. In case it has already been established on the spot of the accident, that the user of the motor vehicle causing the accident was uninsured, it would be advisable for the claimant to report the loss to his/her own liability insurer.

› Please see this information regarding our claim management.

Read more...
 
Print E-mail

Panaszkezelési eljárás


Tisztelt Ügyfelünk!

A Magyar Biztosítók Szövetsége Elkülönített Szervezeti Egysége (ESZE), mint a Kártalanítási Számla kezelője, és mint Nemzeti Iroda elkötelezett ügyfeleinek minél magasabb színvonalú, hatékony és gyors kiszolgálása iránt. Szövetségünknek rendkívül fontos az ügyfelek visszajelzése a szolgáltatással kapcsolatban, legyen az kedvező vagy akár kedvezőtlen. Amennyiben Ön észrevételt kíván tenni a kárrendezési eljárás során szerzett tapasztalatairól, kérjük Önt, hogy azokat a lenti elérhetőségeink valamelyikén ossza meg velünk.

Read more...
 
Print E-mail

A 2015. évre érvényes fedezetlenségi díjak

A biztosítók a szerződéskötéskor kötelesek meggyőződni arról, hogy a szerződő eleget tett a korábbi biztosítási időszakokban fennálló díjfizetési kötelezettségének.

A Gfbt. az „elmaradt díj” fogalom helyett 2010. január 1-jével bevezette a „fedezetlenségi díj” fogalmát. A fedezetlenségi díj az adott gépjármű vonatkozásában az üzemben tartó biztosítási kötelezettségének díjfizetés hiányában kockázatviselés nélküli időtartamára (a fedezetlenség időtartamára) a Kártalanítási Számla kezelőjét megillető, előre meghirdetett tarifa alapján utólagosan megállapított díj.

A jogszabály a Kártalanítási Számla kezelőjét hatalmazza fel és egyúttal kötelezi is a fedezetlenségi díj járműkategóriák szerinti mértékének évenkénti meghatározására és meghirdetésére, a Kártalanítási Számla általi kártérítések és a kártérítésekhez kapcsolódó eljárási költségek alapján. A MABISZ-nak, mint a Kártalanítási Számla kezelőjének legkésőbb a naptári év végét megelőző negyvenötödik napig kell a következő évi, járműkategóriák szerinti  fedezetlenségi díjtételeket a Magyar Nemzeti Bank elnökének rendeletében meghatározott módon, a Felügyelet honlapján meghirdetnie, továbbá ezzel egyidejűleg a  honlapján is  közzé kell tennie. Eltérés esetén a Felügyelet honlapján meghirdetett tarifa az alkalmazandó.

Read more...
 
Print E-mail

Ügyfélszolgálati "Kérdések és Válaszok" a kötelező felelősségbiztosításról

A MABISZ Elkülönített Szervezeti Egysége mellett működő Intéző Testület és a Magyar Biztosítók Szövetsége Ügyfélszolgálata célul tűzte ki egy, a lehető legtöbb kérdést átfogó „Kérdések és Válaszok” (Q&A) kötet létrehozását, mely az ügyfelek által leggyakrabban feltett kérdésekre szakmailag megalapozott és közérthető választ ad anélkül, hogy az ügyfél elveszne a paragrafusok tengerében.

Felhívjuk T. Ügyfeleink figyelmét, hogy a kérdésekre adott válaszok nem tekinthetők a MABISZ vagy bármely biztosító társaság hivatalos álláspontjának, azok kizárólag ügyfeleink könnyen hozzáférhető és közérthető tájékoztatását szolgálják.

Read more...
 
Contact us Print E-mail

ESZE

Motor Insurance Bureau

(Elkülönített Szervezeti Egység, former MABISZ GKI)

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Address: H-1062 Budapest, Aradi u. 65-67.
Postal Address: ESZE
H-1381 Budapest 62., P.O.B. 1297
Tax number: 19638672-2-42

(In case of sending us a mail, please use our postal address.)

Read more...
 


Banner

Storm damage

A 2015. augusztus 17-i vihar okozta károk miatt a négy napos ünnepet követő reggelig, augusztus 24-éig az összesített adatok szerint a lakóingatlanokat érintő károk száma ...

Sajtóközlemény (08.24.)

Banner

2015. I-II. negyedév

2015 első félévében 2,1 százalékos növekedés mutatkozott a biztosítási szektor összesített díjbevételében: a nem életbiztosítási üzletág 7 százalékkal bővült, ugyanakkor az élet üzletág bevételei ...

Sajtóközlemény (2015.08.19.)

2015 Q1 report

2015 első félévében az ügyfelek közel 12 000 alkalommal keresték meg a fogyasztóvédelmi és edukációs feladatokat ellátó MABISZ Ügyfélszolgálatot. Az előző évekhez hasonlóan továbbra is a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz (kgfb)...

Sajtóközlemény (07.28.)

Banner