Print E-mail

Panaszkezelési eljárás


Tisztelt Ügyfelünk!

A Magyar Biztosítók Szövetsége Elkülönített Szervezeti Egysége (ESZE), mint a Kártalanítási Számla kezelője, és mint Nemzeti Iroda elkötelezett ügyfeleinek minél magasabb színvonalú, hatékony és gyors kiszolgálása iránt. Szövetségünknek rendkívül fontos az ügyfelek visszajelzése a szolgáltatással kapcsolatban, legyen az kedvező vagy akár kedvezőtlen. Amennyiben Ön észrevételt kíván tenni a kárrendezési eljárás során szerzett tapasztalatairól, kérjük Önt, hogy azokat a lenti elérhetőségeink valamelyikén ossza meg velünk.

A panaszok, kritikák megfelelő kezelése érdekében Irodánk az alábbi panaszkezelési elveket és gyakorlatot követi:

  • A beérkezett panaszokat a legnagyobb körültekintéssel vizsgáljuk ki, annak érdekében, hogy Ügyfeleink minél jobban meg legyenek elégedve szolgáltatásunkkal.
  • A MABISZ panaszügyintézési eljárása szavatolja, hogy az összes beérkezett panaszt a lehető legnagyobb gondossággal, tárgyilagosan és a lehető legrövidebb határidőn belül megvizsgáljuk, és az indokolt panaszokat haladéktalanul orvosoljuk. A panaszügyintézésre külön csoportot működtetünk, ahol az egyes szakterületek segítségével szakmailag megalapozott panaszkezelés folyik.
  • A panaszlevélre megfogalmazott választ minden esetben legalább egy vezető beosztású, felelős munkatársunk szignálja.
  • Amennyiben az ügy az átlagosnál összetettebb és panasz kivizsgálása hosszabb időt vesz igénybe, vagy más szervezetek állásfoglalására is szükség van, az ügyfelet erről írásban tájékoztatjuk, egyúttal türelmét kérve válaszunk kézhezvételéig.
  • A jogszabály a beérkezéstől számított 30 napot biztosít a panaszügyek érdemi kivizsgálására, Irodánk azonban törekszik a mihamarabbi válaszadásra.
  • Az észrevételek, beadványok fogadására Irodánk számos csatornát működtet, hogy ügyfeleink a számukra legegyszerűbb módon kereshessenek meg minket. A panaszok kifejezésére lehetőség van írásban (e-mailben, levélben vagy faxon) és szóban (telefonon és személyes megkeresés útján) egyaránt. A panaszkezelést megkönnyíti a honlapunkon található és letölthető panaszkezelési formanyomtatvány.

Észrevételeiket, panaszaikat az alábbi módon juttathatják el hozzánk:

Kérjük, hogy a hatékonyabb ügykezelés érdekében a kárszámot a megkereséseken mindenképpen tüntessék fel, ha ez nem ismert, akkor a balesetben érintett gépjárművek rendszámát, a gépjárműveket vezető személyek nevét és a baleset pontos helyét és idejét.

Amennyiben t. Ügyfelünk elégedetlen lenne panaszkezelésünkkel, felügyeleti szervünkhöz fordulhat. Felügyeleti szervünk a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény értelmében 2013. október 1-jétől a Magyar Nemzeti Bank (székhelye: 1054 Budapest, Szabadság tér 8–9., telefon: 06-40-203-776, e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it )

Köszönjük bizalmát!

Magyar Biztosítók Szövetsége – Elkülönített Szervezeti Egység

Kérjük Önt, amennyiben módjában áll, panasza benyújtására használja a Panaszbejelentési űrlap című dokumentumot.

 

Life Insurance

Az Európai Biztosítók Szövetsége, az Insurance Europe frissen publikált összesítése szerint a világ legnagyobb biztosítási piaca az európai: 2013-ban a kontinens biztosítói mintegy 1119 milliárd eurós díjbevételt értek el...

Sajtóközlemény (09.04.)

Banner

Customer Service

2010 szeptembere óta érhető el a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) fogyasztóvédelmi és információs feladatokat ellátó ügyfélszolgálata, melyet az elmúlt négy évben több mint 86 ezren kerestek fel...

Sajtóközlemény (09.01.)

2014. Q2 report

2014 első félévében kis mértékben, 1,25 százalékkal gyarapodott a biztosítási piac, ám ezen belül a gépjármű-, illetve a nyugdíjbiztosítások területe intenzívebb növekedést mutatott. A szektor összesített díjbevétele...

Sajtóközlemény (08.13.)

› 2014. Q2 report

Banner