Print E-mail

Ügyfélszolgálati "Kérdések és Válaszok" a kötelező felelősségbiztosításról

A MABISZ Elkülönített Szervezeti Egysége mellett működő Intéző Testület és a Magyar Biztosítók Szövetsége Ügyfélszolgálata célul tűzte ki egy, a lehető legtöbb kérdést átfogó „Kérdések és Válaszok” (Q&A) kötet létrehozását, mely az ügyfelek által leggyakrabban feltett kérdésekre szakmailag megalapozott és közérthető választ ad anélkül, hogy az ügyfél elveszne a paragrafusok tengerében.

Felhívjuk T. Ügyfeleink figyelmét, hogy a kérdésekre adott válaszok nem tekinthetők a MABISZ vagy bármely biztosító társaság hivatalos álláspontjának, azok kizárólag ügyfeleink könnyen hozzáférhető és közérthető tájékoztatását szolgálják.


Kérdések és Válaszok

1.  Mi a teendő károkozás, kár elszenvedése esetén?

1.1.  Mi a teendő, ha valaki közlekedési baleset részesévé válik?
1.2.  Mi a teendő akkor, ha nincs egyik félnél sem baleseti bejelentő?
1.3.  Hol, mikor és hogyan köteles a károkozó / károsult bejelenteni a káreseményt?
1.4.  Jár-e kártérítés ismeretlen gépjármű által okozott kár esetén? Mi a teendő ilyen esetben?
1.5.  Mi a teendő biztosítatlan gépjármű által okozott baleset esetén?
1.6.  Mi a teendő, ha nem gépjármű (hanem pl. kerékpáros, gyalogos, lovaskocsi) okozott kárt?
1.7.  Mi a teendő, ha egy üzemen kívüli, pl. parkoló gépjármű okoz kárt?
1.8.  Mi a teendő, ha munkagéppel történt a károkozás?
1.9.  Mi a teendő, ha pótkocsi okoz kárt vagy csak a pótkocsi adatai ismertek?
1.10.  Mi a teendő, ha nem ismert a károkozó gépjármű felelősségbiztosítója?
1.11.  Mi a teendő, ha kőfelverődés folytán szélvédőkár érte a gépjárművet?
1.12.  Mi a teendő, ha külföldön kárt okozunk?
1.13.  Mi a teendő, ha külföldön kárt okoz nekünk egy külföldi rendszámú gépjármű?
1.14.  Mi a teendő, ha külföldön kárt okoz nekünk egy magyar rendszámú gépjármű?
1.15.  Mi a teendő, ha Magyarországon kárt okoz nekünk egy külföldi rendszámú gépjármű?
1.16.  Mi a biztosítási zöldkártya? Mikor és hol kell a zöldkártyát kiváltani?
1.17.  Mi a szerepe az Európai Baleseti Bejelentőnek?
1.18.  Mire kell ügyelni az Európai Baleseti Bejelentő kitöltésekor?
1.19.  Mi a határbiztosítás és hol köthető?

2.  Kárrendezéssel kapcsolatos kérdések

2.1.  Mi a teendő, ha a károkozó gépjárművet nem a tulajdonos/üzemben tartó vezette?
2.2.  Mi a teendő akkor, ha a károsult gépjármű lízingelt vagy banki hitellel terhelt?
2.3.  Mit jelent az avulás?
2.4.  Mit jelent az értékcsökkenés?
2.5.  Mit jelent a totálkár?
2.6.  Mi a roncsérték? Átveszi-e a roncsot a biztosító?
2.7.  Milyen dokumentumok szükségesek a gépjármű kárszakértői szemléjéhez?
2.8.  Hol történik a szemle?
2.9.  Mi történik a sérült gépjármű szemléjén?
2.10.  Kinek kell jelen lenni a gépjármű szemléjekor?
2.11.  Mi a „számlás” kárrendezés?
2.12.  Mit jelent a „megállapodásos” kárrendezés?
2.13.  Mi a pótszemle, mikor van szükség pótszemlére?
2.14.  Megkezdhető-e a sérült jármű javítása a kárfelvétel előtt?
2.15.  Mi az általános eljárás bérgépkocsi-igény esetén?
2.16.  Mi a teendő, ha valaki megsérül a baleset során?
2.17.  Mi a teendő, ha ruházat, szemüveg, vagy egyéb tárgy ment tönkre a baleset következtében?
2.18.  Mi a kárrendezés folyamata személyi sérülés esetén, ha a kárt biztosítatlan jármű okozta?
2.19.  Milyen határidők kötik a biztosítót egy kár rendezése során?
2.20.  Milyen károk rendezésére nem terjed ki a kötelező felelősségbiztosítás?
2.21.  Milyen jellegű káresemények esetén van a biztosítónak joga visszakövetelni az okozott kárt?

3.  A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással kapcsolatban gyakran felmerülő egyéb kérdések (szerződés-, állománykezelési kérdések, fedezetlenségi díj, bonus-malus)

3.1.  Mi a biztosítási kötelezettség? Kinek és mikor kell biztosítást kötni?
3.2.  Mit jelent a díjfizetési kötelezettség?
3.3.  Mi a következménye annak, ha nem kötöm meg, nem fizetem be a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást?
3.4.  Mit jelent a díj-nemfizetéssel történő megszűnés? Hogyan alakul ebben az esetben a biztosítási évforduló?
3.5.  Mi a fedezetlenségi díj? Mikor és miért kell megfizetni? Kérhetek részletfizetést?
3.6.  Hogyan működik a biztosítási szerződés esetén az évfordulós felmondás?
3.7.  Hogyan lehet más módon – akár évközben – felmondani egy kötelező felelősségbiztosítást?
3.8.  Milyen esetekben szűnik meg érdekmúlással a szerződés?
3.9.  Mi a teendő, ha az ügyfél szüneteltetni akarja kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását?
3.10.  Mi a teendő gépjármű öröklése esetén?
3.11.  Mi a bonus-malus rendszer?
3.12.  Mikor lép előre az ügyfél a bonus-malus rendszerben?
3.13.  Milyen bonus-malus osztályba kerül az ügyfél, ha a már meglévő gépjárműve mellé másikat vásárol?
3.14.  Mi történik, ha az ügyfél a tárgyévben balesetet (vagy baleseteket) okoz?
3.15.  Hogyan működik a megszerzett bónuszfokozat átvezetése? (érdekmúlás, díj-nemfizetés)
3.16.  Hogyan lehet érvényesíteni a megszerzett bónuszfokozatot egy külföldi rendszámú gépjármú szerződésére?
3.17.  Mit nevezünk baleseti adónak?

 

Life Insurance

Az Európai Biztosítók Szövetsége, az Insurance Europe frissen publikált összesítése szerint a világ legnagyobb biztosítási piaca az európai: 2013-ban a kontinens biztosítói mintegy 1119 milliárd eurós díjbevételt értek el...

Sajtóközlemény (09.04.)

Banner

Customer Service

2010 szeptembere óta érhető el a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) fogyasztóvédelmi és információs feladatokat ellátó ügyfélszolgálata, melyet az elmúlt négy évben több mint 86 ezren kerestek fel...

Sajtóközlemény (09.01.)

2014. Q2 report

2014 első félévében kis mértékben, 1,25 százalékkal gyarapodott a biztosítási piac, ám ezen belül a gépjármű-, illetve a nyugdíjbiztosítások területe intenzívebb növekedést mutatott. A szektor összesített díjbevétele...

Sajtóközlemény (08.13.)

› 2014. Q2 report

Banner