Opening hours

The customer service's opening hours:

Wednesday, 22 October 2014:

8:00-13:30

Banner
Print E-mail

Kártalanítási Szervezet

Európai Kártalanítási Szervezetek elérhetősége

2012.01.12.

A Zöldkártya Rendszer hosszú ideje lehetővé teszi a kárigények gyors rendezését a károsult országában, abban az esetben, ha a baleset a károsult országában következett be és a balesetben részes másik fél egy másik, a Zöldkártya Rendszerhez tartozó országból érkezett.

A Zöldkártya Rendszer azonban nem terjed ki azon ügyekre, melyekben a károsult kárát nem saját országában, hanem külföldön okozták (szenvedett kár). Ilyen esetekben a károsult a kár érvényesítése során nehézségekbe ütközött az idegen jogrendszer, idegen nyelv, szokatlan kárrendezési eljárások és gyakran indokolatlanul elhúzódó kárrendezés miatt, ha kártérítési igényét külföldön, külföldi biztosítóval szemben kell érvényesítenie.

A károsult származási országán kívül történt közlekedési balesetekből eredő kártérítési igények probléma mentes rendezése érdekében született meg a 4. Gépjármű Biztosítási Irányelv. Az Irányelv 2003. július1-től nyújt megoldást az Európai Unión belül azzal, hogy lehetőséget kínál a károsultaknak arra, hogy kártérítési követelésüket a lakhelyük szerinti országban a kárért felelős személy felelősségbiztosítója által kijelölt kárrendezési megbízottal szemben saját anyanyelvükön érvényesíthessék.

A kárrendezési megbízottak adatairól – konkrét káreset kapcsán – az Információs Központ nyújt felvilágosítást.

Természetesen a korábbi lehetőség továbbra is fennáll arra, hogy a kártérítési igényt a károsult közvetlenül a károkozó felelősségbiztosítójával szemben érvényesítse.

Magyarországon a Kártalanítási Szervezet feladatait az ESZE (2013. december 31-ig MABISZ GKI) látja el.

A károsult a következő esetekben fordulhat a Kártalanítási Szervezethez:

2009. évi LXII. törvény 39. § (2) bekezdése szerint, ha:

a) a balesetet okozó gépjármű 37. § (4) bekezdése szerinti biztosítója vagy ennek kárrendezési megbízottja a károsult kárigényének benyújtását követő három hónap elteltével sem adott a kárigény-bejelentésben előterjesztettekre a 31. §-ban szabályozottaknak megfelelő választ,

b) a 37. § (4) bekezdése szerinti biztosító nem nevezett ki kárrendezési megbízottat, kivéve, ha a károsult igényét közvetlenül a biztosítónál terjesztette elő, és az három hónapon belül a kártérítési igényre indokolt választ vagy indokolt kártérítési javaslatot adott, vagy

c) a gépjármű vagy a 37. § (4) bekezdése szerinti biztosító a balesetet követő két hónap elteltével sem volt azonosítható.

 

Travel Insurance

Az idei évben szokatlanul hosszúra nyúló őszi szünetet, és a közelgő hosszú hétvégét várhatóan sokan használják majd ki utazásra. Minden esetben érdemes előre felkészülni a váratlan helyzetekre...

Sajtóközlemény (10.20.)

Banner

Vis Major

2010 óta, a május-augusztusi időszakokban több mint 762 ezer kárbejelentés érkezett a biztosító társaságokhoz, ezek kárösszege megközelíti a 60 milliárd forintot...

Sajtóközlemény (09.23.)

Life Insurance

Az Európai Biztosítók Szövetsége, az Insurance Europe frissen publikált összesítése szerint a világ legnagyobb biztosítási piaca az európai: 2013-ban a kontinens biztosítói mintegy 1119 milliárd eurós díjbevételt értek el...

Sajtóközlemény (09.04.)

Banner