Nyomtatás E-mail

Kártalanítási Szervezet

A Zöldkártya Rendszer hosszú ideje lehetővé teszi a kárigények gyors rendezését a károsult országában, abban az esetben, ha a baleset a károsult országában következett be és a balesetben részes másik fél egy másik, a Zöldkártya Rendszerhez tartozó országból érkezett.

A Zöldkártya Rendszer azonban nem terjed ki azon ügyekre, melyekben a károsult kárát nem saját országában, hanem külföldön okozták (szenvedett kár). Ilyen esetekben a károsult a kár érvényesítése során nehézségekbe ütközött az idegen jogrendszer, idegen nyelv, szokatlan kárrendezési eljárások és gyakran indokolatlanul elhúzódó kárrendezés miatt, ha kártérítési igényét külföldön, külföldi biztosítóval szemben kell érvényesítenie.

› Kárrendezés esetén kérjük tekintse meg tájékoztatónkat!

A károsult származási országán kívül történt közlekedési balesetekből eredő kártérítési igények probléma mentes rendezése érdekében született meg a 4. Gépjármű Biztosítási Irányelv. Az Irányelv 2003. július1-től nyújt megoldást az Európai Unión belül azzal, hogy lehetőséget kínál a károsultaknak arra, hogy kártérítési követelésüket a lakhelyük szerinti országban a kárért felelős személy felelősségbiztosítója által kijelölt kárrendezési megbízottal szemben saját anyanyelvükön érvényesíthessék.

A kárrendezési megbízottak adatairól – konkrét káreset kapcsán – az Információs Központ nyújt felvilágosítást.

Természetesen a korábbi lehetőség továbbra is fennáll arra, hogy a kártérítési igényt a károsult közvetlenül a károkozó felelősségbiztosítójával szemben érvényesítse.

Magyarországon a Kártalanítási Szervezet feladatait az ESZE (2013. december 31-ig MABISZ GKI) látja el.

A károsult a következő esetekben fordulhat a Kártalanítási Szervezethez:

2009. évi LXII. törvény 39. § (2) bekezdése szerint, ha:

a) a balesetet okozó gépjármű 37. § (4) bekezdése szerinti biztosítója vagy ennek kárrendezési megbízottja a károsult kárigényének benyújtását követő három hónap elteltével sem adott a kárigény-bejelentésben előterjesztettekre a 31. §-ban szabályozottaknak megfelelő választ,

b) a 37. § (4) bekezdése szerinti biztosító nem nevezett ki kárrendezési megbízottat, kivéve, ha a károsult igényét közvetlenül a biztosítónál terjesztette elő, és az három hónapon belül a kártérítési igényre indokolt választ vagy indokolt kártérítési javaslatot adott, vagy

c) a gépjármű vagy a 37. § (4) bekezdése szerinti biztosító a balesetet követő két hónap elteltével sem volt azonosítható.

 
Hirdetés

CASCO

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb adatai szerint 2016 első félévében Magyarországon 24,1 százalékkal nőtt az újonnan üzembe helyezett személygépkocsik száma. A növekedés ...

Sajtóközlemény (2016.07.28.)

Hirdetés

Viharkár

A hét közepén jégesővel, helyenként 100-120 kilométer/órás széllökésekkel érkezett meg Magyarországra a hidegfront. A 2016. július 12-14-i viharokat követő kárbejelentések száma a becslések szerint meghaladhatja a 10 ezret, a kárérték...

Sajtóközlemény (2016.07.15.)

Balesetbiztosítás

A nyár kiemelten balesetveszélyes időszaknak számít a gyermekek számára, ekkor lényegesen megnő a közutakon, a közterületeken és az otthonokban bekövetkezett balesetek száma. Nem minden szülő ...

Sajtóközlemény (2016.07.05.)

Hirdetés

Honlapunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. Tudjon meg többet....