Kárrendezés
Nyomtatás E-mail

Elkülönített Szervezeti Egység

A Magyar Biztosítók Szövetsége Elkülönített Szervezeti Egysége (rövidítve: ESZE, 2013. december 31-ig MABISZ GKI, azaz Gépjármű Kárrendezési Iroda) 1996. január 1-jén kezdte meg tevékenységét. Legfontosabb feladata a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás körében jogszabály rendelkezése folytán a MABISZ-ra ruházott feladatok ellátása.

Bővebben...
 
Nyomtatás E-mail

Nemzeti Iroda

A gépjármű üzembentartójának kötelező felelősségbiztosításáról szóló  2009. évi LXII. törvényben  adott definíció szerint a Nemzeti Iroda: a Magyarországon kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással foglalkozó biztosítók szervezete, amely ellátja a nemzetközi gépjármű-biztosítási megállapodásból és a kapcsolódó egyezményekből eredő koordinációs, kárrendezési és elszámolási feladatokat.
A Nemzeti Iroda funkcióját 1996. január 1-jén történt megalakulása óta irodánk látja el. A Nemzeti Iroda látja el továbbá a Kártalanítási Szervezet és az Információs Központ fenti jogszabályban meghatározott feladatait. A Nemzeti Iroda a Magyar Biztosítók Szövetsége szervezetén belül működik, jogait és kötelezettségeit az ESZE (2013. december 31-ig MABISZ GKI) gyakorolja.

Bővebben...
 
Nyomtatás E-mail

Határbiztosítás

A külföldi telephelyű jármű üzembentartójának (vezetőjének) Magyarország területére történő belépésekor és az országban való tartózkodás teljes időtartama alatt ugyanazzal a gépjármű felelősségbiztosítási fedezettel kell rendelkeznie, mint a magyar gépjárművek üzembentartóinak. A biztosítási fedezet meglétét nemzetközi gépjármű-biztosítási bizonylattal (Zöldkártya), vagy meghatározott országok esetében a gépjármű forgalmi rendszámával és a gépjárműre külön elhelyezett országjellel igazolja.

Bővebben...
 
Nyomtatás E-mail

Kártalanítási Számla

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás szerződéses rendszere 1991. július 1-jén történt bevezetésekor a jogszabály a Magyar Biztosítók Szövetségére (MABISZ) ruházta azon károk pénzügyi fedezetének elkülönített számlán való kezelését és a károsultak kártalanítását, amelyet a biztosítási szerződéskötési kötelezettség ellenére biztosítási szerződéssel nem rendelkező üzembentartó, illetőleg bizonyos korlátok között ismeretlen üzembentartó járművének üzemeltetésével okoztak. A Magyar Biztosítók Szövetsége Elkülönített Szervezeti Egysége (ESZE, 2013. december 31-ig Gépjármű Kárrendezési Iroda - MABISZ GKI) egyik kiemelkedő feladata a fentebb említett károk rendezése.

Bővebben...
 
Nyomtatás E-mail

Regressz (visszkereseti igény)

A gépjármű üzembentartójának kötelező felelősségbiztosításáról szóló 2009. évi LXII. törvény előírásai (2010. január 1. előtt bekövetkezett balesetek esetén a 190/2004 (VI. 8.) kormányrendelet 15. § (7) bekezdésében foglalt szabály) alapján a Kártalanítási Számla kezelője a károsult követelésének kielégítésével kapcsolatban felmerült összes ráfordítása és költsége megtérítését követelheti a biztosítással nem rendelkező üzembentartótól, illetve egyetemlegesen a forgalomba nem helyezett vagy a forgalomból kivont gépjármű tulajdonosától és vezetőjétől. A költségek átalányösszegben is megállapíthatók.

Bővebben...
 
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

1. oldal / 2

2014. I-II. negyedév

2014 első félévében kis mértékben, 1,25 százalékkal gyarapodott a biztosítási piac, ám ezen belül a gépjármű-, illetve a nyugdíjbiztosítások területe intenzívebb növekedést mutatott. A szektor összesített díjbevétele...

Sajtóközlemény (08.13.)

› 2014. Q2 jelentés

Hirdetés

Viharkár

Az elmúlt három hét szélsőséges, viharos időjárását követően eddig közel 25 ezer kárbejelentés érkezett a biztosító társaságokhoz. A károk becsült értéke elérheti az 1,8 milliárd forintot...

Sajtóközlemény (08.11.)

Lakásbiztosítás

Az elsősorban a nyári időszakban jellemző viharok miatt meglehetősen gyakoriak az ingatlanokat érő villámcsapás- és tűzkárok. 2010. január 1-je és  2014. május 30-a között több mint 200 ezer villámcsapás...

Sajtóközlemény (06.24.)

› MEE közös állásfoglalás

Hirdetés